Celine- 1 års kontroll

Har varit iväg med Celine på 1 års kontroll och allt såg bra ut. Hon fick vaccination, den sista av 3 med dom som jag absolut tycker är viktigast. Skulle aldrig i mitt liv INTE vaccinera mot hjärnhinneinflamation! Den sjukdomen skrämmer mig verkligen.. Usch! Tur den har blivit gratis så ingen behöver tveka pga av ekonomiska problem för den var verkligen dyr förut. 740 kr per spruta eller nått.Men man bestämmer så klart själv om man vill vaccinera sina barn eller ej, och dom vaccin som funnits LÄNGE tvekar jag inte på, men kommer det några nya är jag skeptisk efter "svininfluensan" vacinationen. Men som sagt nu har hon fått den och skrek som en stucken gris gjorde hon, glukosen hjälper ju inte ett dugg! Så tror de där att socker ska "dämpa" smärtan är skitsnack för den har aldrig hjälpt på nått av mina barn.
 
Hon hade inte gått upp så mycket sen 10 månaders kontrollen, 300 gram ungefär men vid 10 månaders kontrollen hade hon gått i ungefär 1 månad  så dom senaste månaderna har hon ju sprungit fram så inte konstigt hon inte gått upp. Men trodde ALDRIG hon skulle väga 1 kilo mindre än Maximilian på 1 års kontrollen, hon som vägde mer än 1 kilo mer än han vid födseln, så det kan vara. Tror även hon är kort,? det känns som det allifall.
 
 
 


Kommentarer
Anonym

Kråkan vägde 9090 gram o var 75,5 lång :) De växer fort de små livet! :)

2012-11-27 @ 15:04:32
Nikita

Fast pnemukocker (vet ej stavning ) vaccinet är ju inte mot själva hjärnhinneinflammationen det är ju mot ev biverkningar som man kan få av hjärnhinneinflammation ..


Tror meja är runt 73cm nu men tror hon är lång istället ?!

Svar: Pneumokock-bakterien är den vanligaste bakterien som orsakar hjärnhinneinflamation, så man vaccineras mot den, sen finns det ju andra bakterier som orskar hjärnhinneinflamation, om jag fatta det rätt? :P
Ja vad olika det kan vara från barn till barn. Maximilian var 76 lång vid 1 års kontrollen fast dom var lika lång när dom föddes :)
elinsoderberg.blogg.se

2012-11-27 @ 17:33:02
URL: http://Nikital.blogg.se
Sara 20år, mamma till J och M

Min 8 månaders kille är 78 cm lång! :p Men min dotter var 78,5cm vid 1års kontrollen. Men då är vi väldigt långa också :p

2012-11-29 @ 20:56:10
URL: http://saraelinmarie.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0