Söndag

Idag hoppas vi att vi skulle kunna leka med Evelina och barnen, dom har ju nämligen blivit våra grannar nu :) Så nu slipper vi åka enda till arbrå för att se deras ur gulliga nyllen, nu är de bara att traska 50 meter genom skogen !

HÄRLIGA UNGAR!














Barnen verkar bättre i sin förkylning allifall. Celine har sovit sen kl halv 4 igår, med en matpaus vid elva som jag praktiskt taget tvinga henne till, vilket var dumt för sen spydde hon :S men hon hade spytt gången före oxå så jag tyckte hon borde ha varit vrål hungrig, hon som skulle äta jämt om hon fick.  Men imorse vid halv 8 var de full fart på henne, lite snorga fortfarnade men såg inte alls lika hängig ut som igår. Maxis är fortfarande snorig men han går de ingen nöd på, han är sitt vanliga bråkiga jag :) Han säger så härliga saker nu för tiden. Här kommer några citat

Maximilian: Mamma får jag cola?
Jag: Nää, är du törstig får du dricka vatten.
Maximilian: Men åhh, du är hopplös med ditt vatten.


Maximilian: Vad gör du mamma?
Jag: Jag plockar lite.
Maximilian: Jag hjälper gärna till ( WHAT? han som inte ens vill ta av sig skorna själv liksom)


Maximilian när vi sitter i bilen och väntar på att de ska bli grönt: MEN KÖR DÅ BILJÄVEL !

Maximilian: Men åh.
Jag: Vad är de?
Maximilian: Men de är sabotage !

Maximilian: Pappa, mamma bara förstör.
Tobias: Vad förstör hon då?
Maximilian: Det hära, de här mitt liv. ( Snacka om chockad när han säger en sån sak, men han var tvär förbannad på mig för att han inte fick ta med sig alla sina leksaker som han har hos sin mormor hem)

Jag: Maximilian, kan du sluta med de där.
Maximilian: Om du slutar jolla !

Jag: Kan du inte komma hit så jag får en kram.
Maximilian: Aldrig.

Han kan vara bra kaxig min lilla grabb. Men han är så himlans go för det mesta, som han vill blåsa när man gör illa sig, han brukar säga ursäkta när han rapar, han säger nästa alltid tack för maten och så brukar han säga snälla mamma kan jag få innan han vill ha någonting, och så är de massor av små saker som gör så hjärtat smälter.



Kommentarer
Jenny

HAHAHA! Underbara kommentarer!! ;D HaHA!

2012-01-29 @ 20:10:02
URL: http://margotjennylovisafrank.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0